مشکلات به وجود آمده برای تلویزیون

مشکلات به وجود آمده برای تلویزیون

 

در این مقاله خدمات تعمیر تلویزیون در لوازم خانگی پرشیا تعمیر توضیح داده می‌شود. تلویزیون به عنوان یک منبع حیاتی برای سرگرمی خانگی عمل می کند. در حالی که انواع منحصربه‌فردی از تلویزیون‌ها وجود دارند که هر کدام عملکردهای قابل توجهی دارند، اما مطمئناً خراب می‌شوند. این خرابی می تواند به دلیل صدمه‌های احتمالی، تغییرات ولتاژ و غیره باشد. به جای تعویض کامل تلویزیون، ممکن است به دنبال جایگزینی کم‌هزینه برای تغییر به تعمیر تلویزیون باشید. لوازم خانگی پرشیا تعمیر در این امر به شما کمک خواهد کرد تا با صرف هزینه‌های کمتر به هدف خود برسید.

 

نشانه هایی که ممکن است تلویزیون شما نیاز به تعمیر داشته باشد:

 پیکسل های مرده:

برخی چیزهای نامطلوب مانند پیکسل‌های مرده در مرکز صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. چه این نقاط سیاه باشند و چه سبز، بسیار ناخوشایند هستند. با این وجود، قبل از رسیدن به بدترین حالت، مطمئن شوید که پیکسل‌های مرده هستند و گیر نکرده‌اند. با این حال، پیکسل های گیر کرده اغلب به دلیل خرابی ترانزیستور ایجاد می شوند. پیکسل‌ها اغلب می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند و در جای خود نباشند. اگر پیکسل از بین برود، تلویزیون باید برای تعمیر فرستاده شود زیرا تعمیر آن سخت است. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا مشکل روی صفحه ظاهر می شود. تعجب خواهید کرد که چقدر یک تکه کوچک خاک یا گرد و غبار شبیه یک پیکسل مرده به نظر می رسد، بنابراین قبل از اینکه فکر کنید با مشکل مهمی روبرو هستید صفحه تلویزیون را کاملا تمیز کنید. سپس از صفحه نمایش تلویزیون برای اجرای یک بازی ویدئویی استفاده کنید یا آن را به سیستم رایانه خود متصل کنید. اگر پیکسل‌ها در رسانه خاصی وجود نداشته باشند، ممکن است مشکل از اتصال باشد. همچنین بهترین نرم افزار فشرده سازی تصویر را به صورت آفلاین بررسی کنید.

 

اعوجاج رنگ:

اگر رنگ‌های صفحه نمایش شما تغییر شکل داده است، ممکن است تلویزیون شما کار نکند. به طور معمول، این مسئله به آرامی اتفاق می افتد، که به این معنی است که ممکن است در ابتدا تفاوتی را احساس نکنید. این به دلیل عامل معمولی است که به مرور زمان یک رنگ تمایل به محو شدن دارد. بنابراین هیچ تغییر ظاهری در طول شب اتفاق نیفتاد. رنگ فانتوم نیز نگران کننده است. اگر لکه های شدید رنگ در مکان هایی وجود دارد که باید کاملا سفید باشند، می توانید مطمئن باشید که مشکل وجود دارد. اعوجاج رنگ را می توان نسبتاً سریع برطرف کرد، بنابراین ناراحت نباشید! برای راهنمایی با یک متخصص حرفه ای تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. پیشنهاد ما به شما متخصصین لوازم خانگی پرشیا تعمیر است.

 

 میله ها و خطوط:

اگر صفحه شما شروع به نمایش میله ها و خطوط می کند، این معمولاً نشان دهنده مشکل در اتصال است. اگر چیزی مغناطیسی در نزدیکی تلویزیون قرار گیرد، ممکن است این اتفاق بیفتد، که به نوبه خود می تواند به طور قابل توجهی تصویر را متحیر کند و حتی ممکن است به مغناطیس صفحه نمایش آسیب برساند. این مشکل همچنین ممکن است به دلیل شل بودن تلویزیون کابلی در صفحه باشد که تعمیر آن ساده است، اگرچه ممکن است به یک متخصص تعمیر تلویزیون نیاز باشد زیرا ممکن است تلویزیون نیاز به باز کردن داشته باشد. خطوط یا خط خطی‌ها عموماً افقی هستند، بنابراین این موضوع را می توان به سرعت مشاهده کرد، به خصوص اگر ناگهانی اتفاق بیفتد.

 

 تاری صفحه:

یکی دیگر از نگرانی های معمول زمانی است که تصویر نشان داده شده روی صفحه تار یا مبهم به نظر می رسد. جزئیات جزئی به طور کلی از بین می روند و کیفیت تصویر ضعیف است، که می تواند به سرعت تجربه لذت‌بخش تماشای فیلم را به یک ناراحتی و استرس تبدیل کند. این مشکل ممکن است در صورتی رخ دهد که سیگنال دریافتی استاندارد دیجیتال (480p) باشد زیرا وضوح و نمایشگر مطابقت ندارند. به همین ترتیب توجه داشته باشید که سیگنال دیجیتال دریافتی توسط تلویزیون شما نیز می تواند تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار گیرد که می‌تواند تصویر را تار و ناموفق نشان دهد. خوشبختانه، اگر این اتفاق برای تلویزیون هوشمند رخ دهد، احتمال زیادی وجود دارد که تعمیر شود، بنابراین می توانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید.

 

 حفظ تصویر:

گاهی اوقات، این موضوع به عنوان سوختن صفحه نمایش توصیف می شود، اما این یک اصطلاح کاملا دقیق نیست. سوختگی صفحه یک مشکل شدیدتر است که شامل آسیب مداوم صفحه است و به دلیل ماندن یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه رخ می دهد. حفظ تصویر می تواند دلسرد کننده باشد اما رفع آن آسان تر است. حفظ تصویر زمانی اتفاق می‌افتد که حتی اگر کانال‌ها را تغییر می‌دهید یا رسانه‌های مختلف را وارد می‌کنید، تصویری روی صفحه باقی می‌ماند که معمولاً در عرض چند دقیقه اتفاق می‌افتد. می‌توانید روشنایی و کنتراست تلویزیون خود را تغییر دهید و انواع مختلف محتوا را پخش کنید تا ببینید آیا مشکل واقعاً برطرف شده است یا خیر. همچنین می توانید عملکرد تغییر پیکسل را در تلویزیون خود فعال کنید. هنگامی که این عملکرد مجاز است، تصویر صفحه برای تغییر پیکسل‌های استفاده شده کمی حرکت می کند. تغییر پیکسل معمولاً در کیت‌های مدرن گنجانده شده است و می تواند از شر تصاویر فانتوم خلاص شود.

 

 محو شدن:

اگر تلویزیون روشن باشد اما تصویر در برخی از مکان‌های صفحه پنهان باشد، لذت بردن از محتوا دشوار خواهد بود. می توانید سعی کنید علائم نقطه را نادیده بگیرید، اما نمی‌توان انکار کرد که این موضوع روی تجربه شما تأثیر می گذارد. محو شدن نواحی غیر معمول نیست و می تواند با مشکلات شدید دیگری همراه باشد، مانند: سیاه شدن تصویر شما پس از روشن کردن تلویزیون. صفحه نمایش محو شده به احتمال زیاد توسط یک سیستم نور پس زمینه ناکارآمد ایجاد می شود، که نشان می دهد شما به تعمیر تلویزیون نیاز دارید.

نظرات

ثبت نظر