تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

تعمیر تلویزیون به دو بخش تعمیرات نرم‌افزاری و تعمیرات سخت‌افزاری تقسیم می‌شود. در مورد تعمیر سخت افزار مربوط به تلویزیون‌، پیشنهاد می‌کنیم که با متخصصین ما در لوازم خانگی پرشیا تعمیر تماس حاصل فرمایید. اما در مورد برخی خطاهای احتمالی که ممکن است تلویزیون سامسونگ شما نشان بدهد، در مقاله زیر بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

اگر تلویزیون سامسونگ شما خطای "No Time Information" را نمایش دهد:

اگر تلویزیون "No Time Information" را نشان دهد، ساعت داخلی تنظیم نشده است. پس از تنظیم ساعت، این قسمت زمان فعلی را نمایش می دهد

 

اگر تلویزیون سامسونگ شما خطای "Locked" را نشان دهد

1) تلویزیون را از برق بکشید (وقتی تلویزیون روشن است، تلویزیون را از پریز جدا کنید).

2) تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید و تست کنید (30 ثانیه صبر کنید، سپس تلویزیون را دوباره وصل کرده و تست کنید).

3) اگر مشکل حل شد، این پایان عیب یابی است. اگر مشکل حل نشد، به عیب یابی ادامه دهید. ست‌تاپ باکس را از برق بکشید (STB را به مدت 30 ثانیه از برق بکشید).

4) ست تاپ باکس را به برق وصل کنید و تست کنید. اگر مشکل حل شد، این پایان عیب یابی است. اگر مشکل حل نشد، با تیم لوازم خانگی پرشیا تعمیر تماس حاصل فرمایید.

 

اگر تلویزیون سامسونگ شما خطای The HDCP Has Been Compromised را نشان داد:

1) جعبه کابل یا جعبه ماهواره را از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید (به مدت 30 ثانیه آن را از برق جدا کنید و دوباره آن را وصل کنید).

2) هرگونه اتصال را حذف کنید (اتصالات غیر از اتصال HDMI را حذف کنید).

 

اگر تلویزیون سامسونگ شما خطای Mode Not Supported را نشان داد:

1) اطمینان حاصل کنید که دستگاه متصل شده دارای وضوح پشتیبانی شده است.

2) تلویزیون و دستگاه خارجی را به چرخه برق بزنید (تلویزیون و دستگاه خارجی را خاموش کنید، تلویزیون را روشن کنید و حدود 15 ثانیه صبر کنید و در نهایت دستگاه خارجی را روشن کنید).

3) سعی کنید از کابل HDMI 6 فوت یا کوتاهتر استفاده کنید (کابل‌های بلند HDMI گاهی اوقات می‌توانند مشکلی ایجاد کنند که منجر به پیام «حالت پشتیبانی نمی‌شود» شود. اگر به کابلی بیشتر از 12 فوت نیاز دارید، حتما از کابل دارای رتبه ISF استفاده کنید).

4) دستگاه خارجی را روی وضوح خروجی ثابت تنظیم کنید (بسیاری از دستگاه های خارجی گزینه ای در تنظیمات وضوح دارند که به طور خودکار بهترین خروجی را برای محتوای نمایش داده شده تشخیص می دهد. در عوض، دستگاه خارجی را طوری تنظیم کنید که بالاترین وضوحی را که هم آن و هم تلویزیون شما از آن پشتیبانی می‌کنند، تولید کند).

5) دستگاه HDMI دیگری را با همان وضوح امتحان کنید (اگر تلویزیون بتواند با یک دستگاه HDMI ثانویه با وضوح یکسان کار کند، این نشان می دهد که تلویزیون منبع مشکل نیست بلکه سیگنالی است که از دستگاه اصلی ارسال می شود).

6) نرم افزار تلویزیون خود را به روز کنید (انجام به‌روزرسانی نرم‌افزار در تلویزیون شما می‌تواند ویژگی‌های جدیدی را اضافه کند و باگ‌های رخ داده را اصلاح کند. به راهنمای ما برای به روز رسانی نرم افزار در تلویزیون خود مراجعه کنید).

 

اگر تلویزیون شما No Signal را نشان داد:

1) دستگاه خارجی را روشن کنید (مطمئن شوید که دستگاه خارجی روشن است)

 

2) اطمینان حاصل کنید که منبع درست استفاده شده است (حتما منبع تلویزیون و همچنین منبع دستگاه خارجی را بررسی کنید. برخی از دستگاه‌ها مانند جعبه‌های کابل و سیستم‌های سینمای خانگی منابع متعددی دارند).

3) اتصالات کابل را بررسی کنید (بررسی کنید که اتصالات ایمن هستند و به پورت های صحیح متصل هستند).

4) کابل اتصال را با یک کابل جدید تعویض کنید (اگر مشکل حل شد کابل اصلی معیوب است).

5) یک دستگاه خارجی متفاوت را روی یک منبع آزمایش کنید (اگر دستگاه جدید کار می کند، مشکل از دستگاه اصلی است. برای راهنمایی بیشتر با سازنده دستگاه اصلی تماس بگیرید).

نظرات

ثبت نظر